..:: Rasowanie - Mega tuning Simsona ::..

Wstęp - w tuning i rasowanie Simsona można włożyć nieograniczoną ilość pieniędzy :). Niżej wymienione sposoby na rasowanie "odchudzą" twój (lub rodziców :)))))) portfel!

Pojemność skokowa - jest kilka sposobów aby zwiększyć pojemność. Pierwszy, chyba najtańszy to zlecić szlifowanie cylindra do III nad wymiaru (ponad 50ccm). Lepszym sposobem jest zakup cylindra, głowicy i tłoka od modelu S60. Pasuje bez żadnych przeróbek, moc wzrasta z 3,7KM do 4,5KM! Jazda w dwie osoby nie będzie sprawiała większych trudności, nawet podczas wjazdu na wzniesienia. Można założyć też cylinder od S70, ale będzie wymagało to powiększenia karterów w silniku. Wzrost mocy z 3,7KM na 5,6KM!! Mało? Jeśli tak to możesz pokusić się o zakup gotowego ztuningowanego cylindra. Model do S51 przynosi wzrost mocy do 8KM przy 8500obr.\min.!!! Jeśli nadal to dla ciebie za mało możesz kupić przerobiony cylinder do S60. Wzrost mocy z 3,7KM na 9KM!!! Takimi osiągami mogą poszczycić się tylko nieliczne motorowery japońskie :). Niemal 10KM w Simku umożliwia bezproblemową jazdę na jednym kole, palenie gumy itd.. Gdy i to ciebie nie zadowala jedynym wyjściem dla ciebie jest kupno MZ ETZ 251 lub (gdy masz więcej kasy) ścigacza o pojemności ok.. 1000ccm i wstawienie takiego silnika do simsona*:). Ceny: S51 Tuning kpl. z głowicą ok.. 340zł, S60 Tuning kp. ok.. 360zł, zwykły S60 ok.. 110zł, zwykły S70 ok.. 150zł, przerobiony cylinder od S51 (z gokarta) ok.. 100zł.

Tłumik sportowy - poprawi wygląd, moc (zależnie od typu: od 10 do 35% mocy silnika) i zmieni głos naszego Simka. Ceny: na giełdzie zwykły nie chromowany tłumik sportowy można kupić za ok.. 50zł, sklep internetowy WILMAT oferuje nowy, nie chromowany tłumik sportowy w cenie 62zł!, model chromowany kosztuje 80zł, inne produkowane w Polsce tłumiki kosztują ok.. 90zł. Produkty zagranicznych firm zapewniają największy przyrost mocy ale kosztują w granicach ok.. 60 do 90 euro.

Gaźnik - można kombinować przy składzie mieszanki paliwowo powietrznej, ale przyniesie to wzrost zużycia paliwa (standardowo Simson spala ok.. 2l po "podkręceniu" gaźnika znam gościa któremu spalał 5l\100km!). Można też zamontować inny o szerszej gardzieli (standardowo 17 mm) np. od MZ 150 :) i rozwiercić kanał dolotowy i przerobić mocowanie w cylindrze. Tuningowe gaźniki np. Dell'Orto 21mm, Mikuni kosztują bardzo dużo (powyżej 800zł). Ja osobiście nie zamierzam niczego zmieniać w gaźniku bo zleży mi na ekonomii mojego simka ;)

Filtr powietrza - dużo da zastosowanie sportowego filtra powietrza. Umożliwia on doprowadzenie do gaźnika większej ilości powietrza wchodzącego w skład mieszanki. Koszt ok.. 90zł. Można także wykonać go samemu.

Świeca - pewnie większość z was jeździ na polskich iskrach. Apeluje: zmieńcie je na inne! Iskry nadają się do komarów, motocykli WSK i innych starszych pojazdów. Iskry mają słabą wytrzymałość (kilka tys. km i świeca w dużym stopniu traci swoje właściwości) i marną jakość. Polecam świece ISOLATOR (zwłaszcza model S) oraz świece NGK. Sprawdzają się znakomicie, simek bez problemów zapala a świeca po dłuższej eksploatacji jest tylko lekko pokryta nagarem (zależy to w dużej mierze od regulacji gaźnika!).

Wypełniacze na wał - zastosowanie wypełniaczy na wał zmniejszy szkodliwą objętość skrzyni korbowej i podniesie sprężanie wstępne. Przeróbkę tą należy wykonać bardzo dokładnie aby nie uszkodzić wału!

Polerowanie - istotnym elementem jest też łatwość z jaką mieszanka dostaje i wydostaje się z cylindra. Zwykle okna w cylindrach to chropowate odlewy. Należy je dokładnie wypolerować. Umożliwi to swobodne przemieszczanie się mieszanki w cylindrze. Polerujemy okna: dolotowe, wylotowe i płuczące, komorę spalania, denko tłoka, wewnętrzną część tłoka, kartery w cylindrze (bardzo delikatnie aby nie zwiększyć ich średnicy!) oraz kolanko rury wydechowej.

Szczelność - ważnym elementem jest szczelność wszystkich elementów w silniku. Najlepszym przykładem jest szczelność głowicy z cylindrem. Jeśli występują nieszczelność silnika ma bardzo małą moc, simek nie rozwija większych prędkości a nawet nie rusza z miejsca (nieszczelność sprawia, że mieszanka nie jest odpowiednio sprężana i silnik traci moc). Podkładka pod cylindrem (najlepiej oryginalna) powinna być dodatkowo wzmocniona silikonem wysokotemperaturowym. Ważne też są uszczelki cylindra i kolanka tłumika, oraz kolanka i tłumika. Nieszczelności w układzie wydechowym powodują zawirowania mieszanki i uniemożliwiają osiągnięcie maksymalnych obrotów.

Po zastosowaniu tych przeróbek (cylinder S60 Tuning, sportowy wydech, świeca, regulacja gaźnika i sportowy filtr powietrza) Simson dysponuje mocą ponad 12KM i osiąga prędkość obrotową bliską 9000obr.\min.! Nie muszę chyba tłumaczyć co taki simek potrafi :). Na pewno może konkurować (na przyspieszenie oczywiście :) z wszystkimi WSK-ami i MZ 150. Co do prędkości to rama Simsona nie została przewidziana do większych niż 100km\h. Dlatego apeluję o rozwagę przy zmianie zębatek na większe!


.:Menu:.