..:: Rasowanie - Zwiększamy przyspieszenie\prędkość ::.. Gdy poddaliśmy tunigowi silnik w naszym motorku, lub seryjna jednostka ma spory zapas mocy (dotyczy Simsona, Rometa 50 T-1 i Ogara 200) możemy pokusić się o zwiększenie prędkości maksymalnej. Najprostszym sposobem jest wymiana zębatki napędzającej łańcuch na większą niż seryjnie zamontowana. Zmiana zębatki o 13 zębach na 14 przyniesie wzrost prędkości o ok.. 9%. Podobny efekt daje wymiana tylnej zębatki na mniejszą, ale przyniesie to bardzo mocno odczuwalny spadek mocy naszego sprzęta. Przykładowe rozwiązania dla motorowerów: Simosn S51 16z > 17z (+ ok.. 10km\h) Chart 210 14z > 16Z (+ ok.. 15km\h) Romet 50 T-1 lub inne z silnikiem 019: 13z > 15z (+ 10km\h) Motorynka, Ogar 205 wymiana na 14 lub 15 > (+ ok.. 5-10km\h) Ogar 200 11z (v.max 60km\h) > 13z lub 12z (v.max 70km\h!) Wymiana zębatek i wzrost prędkości maksymalnej motorku odbijają się negatywnie na jego mocy i przyspieszeniu! Jeśli mamy motorower który bez przeróbek osiąga prędkość powyżej 60km\h (Chart 210, Ogar 200, Simson S51, S53, SR50), mieszkamy w mieście i potrzebujemy dużego przyspieszenia do poruszania się w ruchu miejskim możemy w łatwy sposób je zwiększyć. Wystarczy przednią zębatkę zmienić na mniejszą. Niestety takiej przeróbki nie udało mi się zrobić w Ogarze 200 gdyż nie mogłem znaleźć zębatki mniejszej niż 11z. Do simsona możemy założyć 15z lub 14z, prędkość spadnie wtedy o ok.. 10-15km\h ale zyskamy przyspieszenie porównywalne z nowymi skuterami lub starszymi "ścigaczami" 50ccm. |
|||
.:Menu:. |
|||
Start Tuning Rasowanie Porady Linki .:Galerie:. Motorowery Tuning Schematy Mój Moplik :) |
|||